woensdag 16 oktober 2013

Week 42

Grafisch ontwerpen
Deze les wilden Gitta en ik gaan filmen voor ons project. Echter, we wisten niet dat we een camera hadden moeten reserveren, dus dat ging niet door. Nu hebben we vrijdag afgesproken om te gaan filmen, dus het was niet erg.

Beeldgrammatica
Tijdens deze les ben ik nergens tegenaan gelopen.

Moderne kunst en vormgeving
Tijdens deze les ben ik ook nergens tegenaan gelopen.

Digitaal ontwerpen
Voor deze les heb ik geen tijd gehad om mijn foto weer opnieuw te maken, maar dit ga ik doen aan het einde van deze week.

Illustratie
Deze les zijn we bezig geweest met het verder uitwerken van de boekomslag voor het verhaal over de hond. Ik heb deze les kunnen overleggen met de leraar en dat hielp wel. Ik liep namelijk een beetje vast omdat ik niet zo goed wist hoe ik verder moest na het maken van de schetsen. Nu kan ik aan de slag om echt bezig te gaan voor een goed eindontwerp!

Tekenen naar waarneming
We moesten deze les ons laatste landschapje met diepte inleveren. Helaas kon ik er niet bij zijn, dus ik weet nu niet of mijn laatste landschapje goed is gekeurd. Ik hoop het heel erg, want mijn vorige drie landschapjes waren wel oké, maar net niet 100% goed. Over dit landschapje had ik wel een goed gevoel gelukkig. Ik vond de landschapjes opdracht eigenlijk best lastig, terwijl het me zo makkelijk leek. Je moet om zoveel dingen denken en dat had ik niet verwacht: kleurintensiteit, warme en koude kleuren, kloppende lijnen etc. Het was toch nog een heel karwei! Dit was niet de opdracht waar ik het meest van genoten heb. Ik vond het maar veel werk voor zo'n klein papiertje.

De vier uitkomsten van kleurstudies