dinsdag 29 oktober 2013

Vrije periode voor de werkbespreking

Grafisch ontwerpen
Gitta en ik hebben in deze periode veel gedaan voor dit vak. We hebben mensen op straat gefilmd en ze gevraagd wat ze minder mooi aan ons vonden. Ik keek er heel erg tegenop, maar eigenlijk was het helemaal niet eng! Wat enger was, was om over anderen te zeggen wat je niet mooi aan ze vond. Maar zelfs dat vond ik niet zo moeilijk. Nadat we het filmpje hadden gemaakt, liepen we een beetje vast over hoe we verder moesten. Gelukkig kreeg Gitta en heel leuk idee; we willen nu 6 portretten op hangen van heel normale mensen. Daaronder hangen we briefjes waarop mensen kunnen aanvinken wat ze niet mooi aan diegene vinden. Dit is een soort van nabootsing van ons onderzoek. Hierdoor krijgen mensen een beetje hetzelfde gevoel, maar dan iets minder intens.


Voor dit vak hadden we ook nog een individuele opdracht. Hier ben ik mee bezig geweest in de vakantie. Ik vond het geen lastige opdracht en vond het leuk om te doen.

Voorbeeld van één van de uitkomsten van de confrontatie opdracht
Beeldgrammatica
Hier ben ik niet meer mee bezig geweest want dit hoeft pas af na de werkbespreking.

Moderne kunst en vormgeving
In de herfstvakantie heb ik het hele werkstuk voor dit vak afgemaakt en vormgegeven. Hier ben ik nu dus mee klaar gelukkig.

Digitaal ontwerpen
Ik heb in de herfstvakantie de foto voor grafisch ontwerpen opnieuw gemaakt. Nadat ik hem vergeleek met mijn vorige foto, zag ik dat ik echt heel erg vooruit ben gegaan. Daar ben ik erg blij om! Ik heb bij deze foto namelijk veel meer gekeken naar mijn kleding, naar het standpunt van de foto en naar het licht en ik vind de foto hierdoor heel erg verbeterd.

Oude foto
Nieuwe foto
Illustratie
Voor dit vak hoefde ik alleen nog de uiteindelijke boekomslag te maken. Naar aanleiding van al mijn schetsen ben ik gaan kijken wat me het beste leek als boekomslag. Ik ben met mijn camera aan de hand verschillende dingen gaan uitproberen en uiteindelijk heb ik mijn foto voor mijn boekomslag gebaseerd op één specifieke schets.

Boekomslag
Tekenen naar waarneming
Voor dit vak hoefde ik niet langer bezig te gaan, want alle opdrachten die we moesten doen had ik af. Ik zit er wel een beetje mee dat ik mijn dummy nog niet aan Trudy heb kunnen laten zien, omdat ik de laatste les gemist heb. Hierdoor ben ik een beetje onzeker over de hoeveelheid tekeningen in mijn dummy.