maandag 16 december 2013

Week 51

Grafisch ontwerpen
Thuis heb ik deze les mijn ideeën uitgewerkt door te experimenteren met het maken van zinnen met mijn alfabet. In de les heb ik met Jelle mijn laatste ideeën besproken en mijn idee is nu eindelijk klaar om echt uitgewerlt te worden. Ik vind Jelle's lessen altijd erg goed, hij helpt me echt om elke week weer verder te komen.

Illustratie
Tijdens deze les hebben we onze infographics gepresenteerd. Ik was echt trots op mezelf omdat ik hem helemaal in Illustrator heb gemaakt. Het was voor mij de allereerste keer dat ik iets maak met dit programma en ik vond hem best goed gelukt! Volgens Hans moest ik nog een paar kleine veranderingen aanbrengen en daar was ik het mee eens.

Tekenen naar waarneming
Trudy heeft onze deze les alles geleerd over hoe je een portret tekent. Ik vind het super interessant om alles te leren over hoe een gezicht opgebouwd wordt en hoe je het kunt verdelen in vlakken en lijnen. Ik vond dit één van de beste en leukste tekenlessen tot nu toe. Ik was best trots op hoe mijn portret is geworden en ik merk dat ik al wat vooruit ga met tekenen!

Digitaal ontwerpen
Deze les kon ik alle vragen stellen waar ik tegenaan was gelopen bij het maken van de infographic voor illustratie. Dat was heel handig en heeft me echt geholpen!

SLB
Deze les ging iedereen die het klaar had zijn schetsen presenteren bij de inspiratiebronnen. Toen pas werd de opdracht me duidelijk. Ik heb wel moeite met deze opdracht omdat ik het een heel grote opdracht vind die veel tijd kost. Naar mijn mening is dit een opdracht waar ik een hele periode mee bezig kan.