maandag 18 november 2013

Week 46

De eerste week van periode 2 zit er weer op en we hebben alweer een aantal leuke opdrachten gekregen. Ik heb er weer zin in!

Grafisch ontwerpen
We hebben de opdracht gekregen om het alfabet te fotograferen. We moeten echt niet gewoon letters fotograferen, maar juist letters zoeken in dingen die oorspronkelijk geen letters zijn. Een ontzettend leuke opdracht vind ik het! Mijn nieuwe doel op Minerva is sinds de werkbespreking om out of the box te denken, dus ik ben gaan brainstormen en heb al mijn ideeen vastgelegd. Op dit moment heb ik al een aantal ideeen die ik zelf wel out of the box vind en waar ik mee kan werken. De volgende les wil ik dit graag even met Jelle bespreken.

Illustratie
Deze les viel uit.

Tekenen
Bij deze les kwam een naaktmodel. Dat was voor ons allemaal even spannend en even wennen, maar daarna ging je gewoon bezig en was er niks ergs meer aan. Ik vond het erg leuk om zoiets te doen en wil vanaf nu ook meer materialen meenemen om mee te experimenten. Want dat is ook een doel van mij op de academie: met zo veel mogelijk materialen oefenen en deze onder de knie krijgen.

Verder kregen we tijdens deze les ook een nieuwe thuisopdracht: we moeten een concept bedenken bij het thema 'Onder mijn bed'. Dit is natuurlijk heel breed en ik heb dan ook nog niet echt concrete ideeen. Ik vind het wel een leuke opdracht die veel vrijheid geeft om buiten de lijnen te denken.

Digitaal ontwerpen
Deze les zijn we bezig gegaan met Illustrator. Ik heb zelf nog nooit met dit programma gewerkt en vond dat Henk ook niet bij de basics van het programma begon, waardoor ik her lastig vond om te volgen. Bij SLB heb ik hierover gepraat met Lisa en het plan is nu om de klas in groepjes te verdelen en mensen die her programma al kennen het ons te leren. Dit lijkt me erg goed want ik wil het heel graag leren!

De nieuwe opdracht bij dit vak was een app bedenken. Hiervoor moeten we eerst voot twee lessen 50 icoontjes schetsen voor jouw app. Dit lijkt me lastig want ik ben bang dat ik niet genoeg inspiratie heb, maar ik ga gewoon aan de slag! De opdracht lijkt me verder heel erg leuk en ik heb ook al een idee wat voor app ik wil maken.